Powerwalking is op een hoog tempo lopen, in vergelijk met hardlopen minder belastend voor je gewrichten. Je traint in de zone van vetverbranding en tegelijk ga je met behulp van oefeningen middels eigen lichaamsgewicht en eventueel met een tube je spieren verstevigen. Elke les wordt afgebouwd met uitlopen en stretchoefeningen.

Powerwalking *

Dit is een Low Level actieve sportles waarbij je start met Powerwalken. Op een lager activiteitsniveau werk je aan jouw vitaliteit, waarbij de gemiddelde snelheid opgevoerd wordt tot ca. 5-6 kilometer per uur.

De duur van de training is ongeveer 60 minuten. Gestart wordt met een warming-up alsook het losmaken van de spieren. Vervolgens wordt het tempo van powerwalking verhoogt met tempowisselingen en tussentijdse spierversterkende oefeningen.

Powerwalking **

Dit is op een Medium Level actieve sportles waarbij je al vaardig bent in het Powerwalken. De training bestaat deels uit lopen in verschillende tempo’s en tussentijdse spierversterkende oefeningen in ca. 60-75 minuten.

Powerwalking ***

Dit is een High Level actieve sportles waarbij je gevorderd bent in het Powerwalken. De training bestaat uit lopen in verschillende tempo’s, ca. 6 – 9 km per uur en tussentijdse spierversterkende oefeningen in ca. 90 minuten.

Woensdag

Van 8.00 – 9.15 uur Powerwalking**

Van 9.30 – 10.30 uur Powerwalking*

Donderdag

Van 19.00 tot 20.30 uur Powerwalking***

Reserveren

En wat kost dit?

Helemaal niks extra's! Powerwalking is inbegrepen binnen onze abonnementen! Voor niet-leden €5,- per deelname.